Monday, April 13, 2009

kuala terengganu yg panas bangat!!!

salam... alhamdulillah, kembali ke kampung halaman akhirnya. kali ni utk 5minggu bercuti.. yeah!! kemeriahan di umah bonda ni tersangat la dirindui, dengan telatah bebudak kecik yg menyumbangkan kebisingan yg boleh diklasifikasikan di bawah hazad bunyi.. haha.

dan bermula saat itu jugalah bermulanye rutin harian aku sebagai driver - antar kakak gi ngajar, antar anak sedara pergi belaja, amik anak sedara dari skolah, bawak diorang gi jalan2 etc. seawal 7am (awal ni) aku dah kene pergi membeli sarapan pagi... pukul 9 baru setel, masa ni la nak sambung tido atau tgk movie.. buat masa ni, tido je la, samapi tghari. tu pun bangun sebab tak tahan dengan kepanasan yg teramat sangat.. kalau ada air cond dalam bilik aku, mau nye sembahyang zohor pukul 4... haha. di tengahari, sambung balik rutin jadi driver sampai la ke petang.

pkul 6.20, for sure aku dah terpacak di padang rekreasi untuk membri sedikit sumbangan kepada belia2 yg aktif dalam menyepak bola... so far, prestasi memuaskan, dengan aksi debut diserikan dengan 2 jaringan gol yg membantu team aku menang 3-0... hoho, aku dilabel pemain import yg baru dibeli (bukan dari afrika ye!!!). terasa diri ini cam kiko macheda, bezanye aku amatur, die dah masuk pro...

malam aku habiskan masa di depan tv, layan je ape yg ada. drama2 jepun di laptop masih belum terusik, takpe, masih ada masa. sekarang tgh aktif mendownload lagi beberapa drama jepun yg berada dalam senarai top50... iyah2. tgh malam baru la aku menghadap acer inspire 2930 ni, menyemak emel baru (selalunye dari yahoo group yg memenuhkan inbox aku), mengechek blog kawan2, sehingga menggenyeh mata tanda 2 buah anugerah tuhan ni dah tak mampu bertahan.

oh, by the way, ketika aku mencuci mata di bandar KT ni, aku tak perasan ada kereta yg berjalan sehala, bukan lagi 2 hala seperti biasa. aku pelik gak, takde accident plak. rupenye, mulai 1 april, ada beberapa jalan kat bandar ni dah dijadikan laluan sehala sahaja... urgh, dah jadi cam penang plak... antaranye jalan sultan ismail (depan maybank n cimb), jalan air jernih, n jalan engku sar. buta mereka yg dah lama berhijrah dari ganu n tetiba je rase nak balik, pastikan anda mengikut laluan yg betul. eheh



and for my friends, yg nak datang ke ganu sempena walimatul urus bulan 5 ni, insyaAllah aku boleh sediakan tempat yg beratap utk korang berteduh dan melelapkan mata. don't expect too much, aku hanya mampu sediakan kemudahan basic je. mau air cond, sofa n tilam yg empuk? rm200 per night. eheh. mak aku cakap korang boleh stay kat situ lama mane pun, meaning to say, 3-4 malam pun takpe... so, yg nak datang tuh, plan la ape yg patut. pasal canak sotong tuh, masih belum konfirm, tapi rm450 tu maybe utk bot sahaja.

wokeh, nak gi jalan rutin; amik anak sedara kat skolah. wassalam

7 comments:

aw3rz said...

one way?! aku tak kesah pun asal MBKT wat lagi banyak parking. Dan aku akan sampai ke Giant saje la. Taknak aku masuk sampai pusat bandar

Jamil said...

ini macam papan kenyataan je nih, ngan pengumuman jalan sehala, kemudahan penginapan dan sebut harga mencandat (mencanak?) sotong.

Takde iklan 'call me baby' ke? hoho

imyahus said...

awe- giant? hm, ntah berape kali aku gi sana, sebab on d way nak gi situ, mesti aku terlekat kat mydin...n trus balik.. haha... jalan kat bandar penting gak, sebab semua bank ade kat ctu..

jamil- iklan tak berbayr je kat cni, kalo 'cal me baby' tuh, kene caj, susah ah... xde call girl /boy kat cni... susah plak nak panggil mon buat bisnes kat ganu, mon x reti cakap ganu... haha

nuarasheeq said...

ehem so zohor kul 3.55 lah tanpa air cond gitu? ngeh2 tampin benchmark wei. sape brani ketepikan kepanasan tampin tuuh. beze ko ngan macheda lagi, xde orang nak amik gamba ko bile ko score. hah2, hakikat

pulasan007 said...

aik,ko penah smp penang ke im?kagum do ngn ko.hehe

imyahus said...

mesti la penah... kakak ipar aku dulu duk penang... kakak aku pun dulu blajar kat penang.. kadang gi mlawat diorg gak... hehe... ko tuh, pnah sampai ganu ke?

pulasan007 said...

uih,ko jgn merenda2kan aku.aku penah smp kt sempadan ganu tau.hehe.xpe,nt aku g ganu.aku mmg nekad nk g ni,sbb x penah smp.huhu