Friday, October 30, 2009

It's A Family Day...

salam.

selepas habis exam hari tu, aku bersama dengan family aku yg datang ke KL untuk jalan2 sambil bawak aku balik ke ganu. hari jumaat tu ujan je, so kitorang duk memerap kat hotel je la.

keesokan harinya, baru la gi jalan2. lagipun petang tuh dah nak balik ganu, so gi la menara KL.

jom jalan-jalan cari pasal!!!

Tgh duk pandang ke menara KL yg tinggi tuh, aku tgk ade org terjun dari atas. hah??!! bunuh diri ke ape ni?
"tingginye!!" kata bebudak cenonet


it's a bird! it's a rocket! it's a .....


lhoo.. payung terjun. cheit...


time tu la, payung tuh dikembangkan. baru la aku ingat, ade acara extreme tgh berjalan kat menara ni... hoho. alangkah bertuahnye bebudak cenonet ni dapat tgk payung terjun... semua memandang ke atas melopong sambil tunggu org tak terjun2...

selain dari tuh, ade jugak yg buat flying fox. takde la jauh sangat, dekat copeh org ganu kate... dah le takde feel langsung main flying fox kat tgh bandar... haha

ape kelas main kat tgh bandar? x feel langsung..

oh ye, kami ke sana hanya duduk kat bawah je, x naik atas pun. nape? dah tiket dewasa rm40, kanak2 rm25, tak bebaloi la kalo 5 dewasa n 10 budak cenonet ni nak naik atas hanya utk duduk selama 20 minit... tak berbaloi- baloi.... so, kitorang lepak kat bawah tu la. sambil posing2 ngan anak sedara, lalu la sorang minah saleh depan kitorang, punye la suke tgk budak2 boria kat depan aku ni sambil cakap bahasa yg aku x paham.. hm, terasa plak yg die ingat aku ni bapak pada2 bebudak ni... nak je aku gantung signboard "aku x kawen lagi!!", tapi minah saleh tu bukannye paham kan?? so, biarkan je la...

i'm single u!!

pastu, pergi zoo negara plak. bebudak2 ni yg tak pernah pergi zoo ni, ape lagi, tengok dengan takjub la (buat makluman, kat k.trg takde zoo ye..) sambil memuncungkan mulut masing2...
"hoh! hoh!"


weih, x malu ke buat kat public??


ni buat korban raya ni, mau penuh peti ais sebulan..


akhirnya, dah habis tour zoo tuh, kitorang pun btolak balik ke ganu... semua bebudak puas, aku yg letih melayan.. well, sekurang2nye diorang boleh berbanga dan menunjuk2 dengan kawan2 diorang yg diorang dah pernah pergi zoo n menara KL... haha

wassalam

4 comments:

aw3rz said...

Sedondon tu anak sedara ko semua.

Sop said...

mak aih kuatnya stamina kamu. aku jaga dua adik aku 5 jam pn xtahan.

apos said...

comel gle bju same...dan selepas menara kl berusia 15 thn,aku still xpnah g lagi...haha

imyahus said...

awe - ye sedondon.. tu la baju raya diorang tahun ni. tahun2 yg lepas pun sama, sedondon jgak. ko ingat x baju melayu ijau yg aku pakai time jamuan fakulti tuh? sedondon la dengan baju melayu bebudak tuh.. haha

ucop - sape kate larat? x larat beb.. susah woo nak layan bebudak... tapi, tu la, family aku memang keutrunan subur... haha

apos - malu la weii, anak sedara aku yg umur setahun pun dah boleh riak dengan ko skarang.. haha