Friday, March 27, 2009

KL kembali.....

alhamdulillah, sampai di kl akhirnye... huh, 6 minggu di Tampin, x sangka aku survive duduk kat situ... bila difikirkan balik, banyak jgak kenangan manis, ada jugak yg pahit utk ditelan, sepanjang di Tampin. bertemu dengan penduduk tampin, makan masakan negeri sembilan, main futsal 3 kali seminggu... macam2 lagi.

semua tu dah berlalu, sekarang di KL kembali. utk 2 minggu yg mendatang, kitorang kene pergi melawat sambil belajar kat kilang plak (ape kes budak medik gi melawat kilang?) bukan saje2 nak makan asap, tapi untuk belajar pasal occupational health la plak, pasal keselamatan tempat kerja, keselamatan pekerja dan sebagainye. pastu, kene buat report (lagi??), dan akhirnye exam utk posting ni (xde clinical exam, paper je.. hehe).. lepas tu? cuti sebulan (yeyy!!!)

hm, esok, aku diminta untk menjadi juri didalam satu pertandingan azan dan khutbah di sebuah sekolah agama berdekatan... hm, aku sendiri x tau ape la kelayakan aku untuk jadi juri, tapi bile org dah mintak tolong, kite kene la sudi2kan diri... lagipun, bukan ade keje lain pun sekarang ni, sekali sekala buat amal jariah ape salahnye.. pahala kat dalam poket dah la sikit, dosa bertimbun2 dalam stor, so ni la masenye meringankan beban di hati ni...

sebut pasal azan, teringat pengalaman di bumi kmns... haha, pengalaman melaungkan azan di surau di sana, sayup berkumandang di segenap sudut kmns. aku sedar suara ku bukan semerdu asri rabbani, atau selunak nazrey raihan, namun aku masih diberi peluang untuk melafazkan kalimah suci di corong masjid. pernah kawan baik memuji aku, untuk memberi galakan, tak kurang yg menghormati aku. saat melaungkan azan, aku terasa betapa kecilnya aku di mata dunia, dan sesudah melakukannye, terasa lapang di dada. itu dulu, sekarang nak pergi ke masjid pun payah. sibuk dengan dunia yg tak henti2 dengan godaannye. aku sedar, namun aku masih hanyut...
hm, sekarang perlu tido awal, esok perlu hadir di tempat berkenaan seawal pukul 7.30 utk taklimat juri.. wassalam

2 comments:

Jamil said...

Takpe suara tak merdu. Asalkan ko jual top up

imyahus said...

ehem... harga topup naik ckit sebab ada cukai tax kerajaan 50sen..
hehe. mau hilang customer aku lepas ni...