Tuesday, June 9, 2009

vice versa


pernah tgk citer ni? bagi aku, ni antara drama melayu yg paling kreatif, membuka minda dan pandangan kita tentang betapa berbezanya pemikiran lelaki dan wanita. ye, aku akui ia hanyalah satu drama yg dimanipulasi untuk tontonan manusia, tapi kene lah akui jugak bahawa ia memang hampir kepada realiti yg kita lalui setiap hari.

lelaki dan perempuan kebiasaannya takan sama pendapat. biarlah umum kata merpati 2 sejoli, pinang dibelah dua, dan lain2, hakikatnya mereka takkan dapat lari dari konflik. mesti ade yg membezakan, terutamanya bagaimana mereka berfikir. tengoklah keadaan sekeliling kamu, mesti ada kisah menarik yg boleh dijadikan bahan untuk berborak dengan teman sekaum kan? aku akui memang itu yg biasa kita lalui, dan benda ni takkan berubah sampai bila2.

manusia ada hak untuk menyatakan pendirian masing, ada hak untuk mengutamakan kepentingan diri masing, ada hak untuk memberi sebab atas perbuatan masing2. ada kalanya kita rasa ada orang memperalatkan kita untuk tujuan tersendiri, tapi mungkin kebenaran adalah disebaliknya. ada kalanya kita rasa dia sentiasa jujur dengan kita, tapi siapa tau di sebalik kita dia menghebohkan rahsia kita? ada kalanya kita anggap dia mementingkan diri sendiri, tapi siapa tahu dia bersikap begitu untuk buatkan kita bersemangat untuk merebut perkara yg sama? (bajet!!!!)

yg penting, kita kene paham, kita takkan tahu segala apa yg berlaku di sekeliling kita. kita takkan tahu apa pandangan orang terhadap kita (unless die sendiri bagitau kat kite). dan segala perbuatan yang kita lakukan, mungkin ada yg salah menafsir sebagai ego, innocent, selfish, bossy, alim, holy n etc. pemikiran manusia takkan sama, takkan sesekali (mengumpat??? maybe ada persamaan dalam meng-catch up ape yg orang lain umpatkan).

so, do whatever what u think is right. org kata kita bossy? tak kesah, yg penting tugas mesti settle (sape suruh lantik aku jadi ketua?). ego? ye, aku memang ego. so what? innocent? urgh, not me. holy? umum mengetahui, masing2 fikir sendiri. selfish (or competitive?) let they do what they want as long as they happy with that. hakikatnya, masing2 ada alasan untuk mengatakan mereka betul. terpulang, jangan sampai aku tarik muka masam udah. eheh (^_^)

as the word goes, men are from mars, women are from venus (ke aku salah? betulkan aku. aku mane tau tajuk yg sebenarnye.. hihi)

4 comments:

mongue said...

haha.

im panas.

aw3rz said...

nak aku tiupkan?

fuh~.hahaha

Jamil said...

cepat bukak aircond di asrama temerloh.

oops. aircond dah habis gas dah la. sorry im. teruskan panas hahaha

imyahus said...

ye, bukan saje habbis gas, siap air meleleh keluar dari aircond sampai membanjiri kawasan apos n mon. haha.

fuh, memang panas.. perlu aircond tgkat 11 fpsk baru nyaman. hoho